Förlust för J20 men ett fall framåt
Publicerad: 2019-10-26
J20
Rögles J20 spelade borta mot HV71 på lördagen. Hemmalaget vann med 3-0 (1-0, 1-0, 1-0) i en match som avgjordes i slutskedet då HV satte 3-0 i tom bur.

– Jag tycker att vi spelade bra idag! Vårt spel utan puck var mycket bättre än vad vi har visat upp de senaste veckorna. Jag är nöjd över hur spelarna tävlade och offrade sig för varandra idag, säger tränare Jonas Elofsson.

Förra gången lagen möttes i Jönköpingvann hemmalaget med hela 9-1 men den här gången var det ett tightare Rögle som dessutom tävlade i varje byte. HV tog ledningen i första, gjorde 2-0 i andra och näör Rögle tog ut målvakten med några minuter kvar av matchen avgjorde HV med ett 3-0-mål.
J20 har hemmamatch på söndagen, mot Frölunda kl 15:30.
– Ska vi kunna vinna i morgon så behöver vi visa upp samma lagarbete som idag och så behöver vi vara mer desperata för att göra mål, avslutar Jonas.