Sista dagen att förlänga säsongskort – 31 maj
Publicerad: 2018-05-28
Säsongskort
Rögle står för sin fjärde raka säsong i SHL – och kanske den mest intressanta hittills. Att intresset är stort märks inte minst på Kundcenter där antalet förfrågningar på Säsongskort ökat markant jämfört med förra säsongen. På torsdag är sista dagen för förra säsongens säsongskortsinnehavare att förlänga sitt abonnemang.

Med nyförvärv som Kodie Curran, Daniel Zaar och inte minst Mattias Sjögren står Rögle inför den kanske mest intressanta SHL-säsongen hittills. Sista dagen att förlänga säsongskortsabonnemanget är på torsdag, den 31 maj. Intresset för säsongskort är större än vanligt.
– Det märks att förra säsongens andra halva gett stor effekt på intresset kring Rögle BK. Förra säsongen var vi en av få klubbar som ökade publiksnittet. Varje dag får vi förfrågningar från folk som vill köpa säsongskort. Det känns fantastiskt roligt att intresset är så här stort säger Erik Brunnström, ansvarig för säsongskort i Rögle BK.

Senast torsdagen den 31 maj behöver vi ha in en delbetalning från dig för ditt Säsongskortabonnemang för 18/19. Betala in 2 500 kronor (eller hela summan om det är ett Säsongskort för ståplats) till bg 466-5568 (uppge namn+sektion+rad+stolsnr vid betalning). Du kan även besöka vårt Kundcenter i Lindab Arena, öppet vardagar 10-14, onsdagar 10-18. Resterande belopp ska vara betalt senast 27 augusti.

Har Du redan bestämt dig för att inte behålla Säsongskortet så får Du gärna meddela oss din uppsägning av platsen så fort som möjligt för att underlätta vår hantering. I juni släpper vi resten av platserna till försäljning. Vill du byta plats så kontakta Kundcenter genom att ringa 0431-55 89 00, mejla [email protected] eller besök oss.

I Säsongskortet ingår samtliga grundseriematcher och träningsmatcher i Lindab Arena samt eventuellt play in/kval säsongen 2018/19. Du har din plats även vid ett eventuellt slutspel och då tillkommer en kostnad per hemmamatch. Tänk även på att ett Säsongskort inte är personligt. Kan du inte gå på en match så kan du erbjuda din plats till någon annan. Vi hjälper gärna dig med den hanteringen, kontakta Kundcenter i så fall så berättar vi mer.

Dessutom får Du som köper ett säsongskort 10 procent rabatt i Rögleshopen (ej webb), HD-premium gratis i tre månader (därefter 99 kr/månad), 15 % rabatt i restaurangen på utvalda matcher (exklusive dryck, i mån av plats) samt inbjudan till Christmas Skate.
Precis som tidigare år kan du dela upp din betalning över flera månader i samarbete med Resurs Bank. Vill du köpa ett nytt Säsongskort så kan du gå in på säsongskortsidan och anmäla ditt intresse eller kontakta oss på 0431-55 89 00 eller mejla [email protected].

Förra veckan gjorde vi klart med Cory Murphy som ny assisterande tränare och den sista pusselbiten i tränarstaben är därmed komplett. Samtidigt fortsätter lagbygget, i förra veckan skrev vi kontrakt med HV-anfalleren Erik Andersson och sportchef Chris Abbott jobbar vidare med att fylla de sista luckorna i truppen.
Försäsongsträningen är i full gång och inom kort kommer spelarna flytta träningen till det nyrenoverade gymmet på Lindab Arena. De senaste månaderna har mycket förändrats i Rögle – nytt gym, ny mediakub, is året om och större satsning på Rögleakademin.
– Det känns fantastiskt roligt att vi gör dessa satsningar vilket ger bättre förutsättningar för våra spelare men även höjer upplevelsen för våra supportrar, säger VD Marcus Thuresson.

Erik Brunnström