Gagné krönte stormatch med drömmål
Publicerad: 2018-02-01
Efter match
Skridskostarke Kevin Gagné svarade för en ny imponerande insats hemma mot Brynäs. Och spelade en avgörande roll när han hittade den omöjliga luckan som innebar viktiga 3-2.

– Det var en viktig match och en riktigt viktigt seger för oss. Målet? Jag fick pucken nere i hörnan, gick in och såg en liten lucka vid första stolpen och jag siktade och sköt, säger den skridskostarke backen om sitt femte mål för säsongen.
Målet med sex och en halv minut kvar av den dramatiska matchen i Lindab Arena var grymt viktigt för den här matchens utgång.

Rögle hade i början av tredje vänt 0-1 till en 2-1-ledning och dominerade. Men åkte på en neslig kvittering till 2-2.
Matchen stod och vägde när Kevin fick tag på pucken ute till vänster, djupt ner i anfallszon, och avancerade in mot Linus Fernström i Brynäs-målet. Kevin valde att skjuta i första krysset och fick se pucken gå i mål.
Lindab Arena exploderade i ett glädjevrål och Rögle kunde sen genom urstarke centern Ted Brithén göra 4-2 och säkra en viktig trepoängare (slutade 4-3 sedan Brynäs reducerat med tolv sekunder kvar.

– Jag tycker det var en stark insats av oss över 60 minuter. Även om vi hamnade i underläge efter två så höll vi oss till matchplanen och blev belönade i tredje.
Resultaten i SHL den här kvällen spetsade till striden runt strecket ytterligare. Rögles trepoängare innebar att man tog in två poäng på Örebro på elfte plats och bara är en poäng efter Örebro, som man möter hemma i Lindab Arena på lördag eftermiddag. Och Mora, som också vann, är precis bakom Rögle på sämre målskillnad.
– Alla matcher är viktiga. Men det är en riktigt viktig match på lördag, vi får njuta av segern i kväll i 20 minuter. Sen är det bara att ladda om och fokusera mot lördagens match, säger Kevin.