"Vi håller på att hitta vår identitet"
Publicerad: 2016-10-24

Första fullpoängaren på hemmais den här säsongen, andra raka segern och första backmålet i höst. Där är några poänger efter Rögles sköna 3-2-seger över Skellefteå på hemmais.

- Vi spelade som vi behöver göra för att vinna. Vi håller på att hitta vår identitet, det är så här vi behöver uppträda för att vinna matcher i den här ligan, säger backen Cade Fairchild.

Det var just Cade som spräckte backarnas målnolla för säsongen. Med ett tungt skott såg han till att Rögle tog ledningen i andra perioden med 2-1.

- Skönt att få bort den bördan från axlarna. Jag gör inte så många mål men har haft en tendens att överdriva passandet. Coach Elde (Anders Eldebrink) har varit på mig att skjuta mer. Ett skott på mål äraldrig fel, det sa en coach till mig en gång och det stämmer.

Skellefteå kvitterade visserligen mitt i sista perioden men Rögle skulle ha den här segern och ett mål i power play av Bryan Lerg gav 3-2 och andra raka segern.

- Vi fick aldrig panik trots deras kvittering. För en tid sedan hade vi kanske tappat matchen, nu fortsatte vi tro på det vi gjorde och då kommer också belöningen, säger Fairchild.

En match till återstår innan uppehållet, mot Djurgården borta på torsdag.

- Det är en stor match för oss. Vi ska fokusera hårt på den matchen och sen ladda batterierna under uppehållet.

Duktige anfallaren Daniel Widing är inne på samma spår:

- Vi får njuta i kväll. Sen handlar det om matchen på torsdag. Det är en sexpoängsmatch för oss, säger Daniel.

Daniel hade två assistpoäng den här kvällen och har nu gjort poäng i fyra matcher i rad.

- Det känns bättre och bättre. Hela laget spelar bättre nu.Vår defensiv är bättre och vi känns starkare och tryggare.

Trots att förlusterna radade upp sig var Daniel optimistisk:

- Jag kände från början att det finns en stor potential i det här laget. Många unga spelare. Vi har tagit poäng i tre raka matcher men vårt spel sitter inte riktigt ännu men vi är på rätt väg.

Sebastian Wännström gick vissserligen poänglös från isen men var jätteglad:

- Skönt att få vinna på hemmaplan och bjuda vår fantastiska publik på en vinst som stöttar oss hela tiden.

Sebastian blev tidigare på dagen uttagen i Tre Kronors trupp till Karjala Cup - hans första uttagning i Tre Kronor.

- Jag blev jätteglad, det var ett roligt besked. Det har alltid varit en dröm att få spela i Tre Kronor. Det känns som att man gjort lite rätt i höst, säger Sebastian som toppar SHL:s poängliga.