Pogges nycklar till framgång i kväll
Publicerad: 2018-12-30
Inför match
Rögle avslutar hockeyåret med tuffast möjliga utmaning - serieledaren på bortais i kväll. Röglemålvakten Justin Pogge ger nycklarna för ett lyckligt slut på året: "Samma helhjärtade insats som mot Djurgården", säger han inför mötet mot Frölunda.

Justin Pogge svarade för en mycket stabil insats i Röglemålet i övertidssegern hemma mot Djurgården i fredags. I avstängde Ville Kolppanens frånvaro är det högst troligt att Justin får förtroendet i Scandinavium i kväll också även om Emil Kruse ansluter från Västervik till den här matchen.
– Det blir en ny rolig match. Djurgårdsmatchen var härlig, som en play off-match. Intensivt, högt tempo och en grym stämning i hallen. De matcherna är roligast att spela även om de tar mest på kropparna, säger Justin.

Den välväxte kanadensaren släppte bara en puck förbi sig i fredags - och mycket talar för att han har en nyckelroll även i kväll. Formstarka Frölunda (sex raka segrar) lär inte spara på krutet inför hemmapubliken.
– Vi gjorde en mycket bra försvarsinsats mot Djurgården. Killarna blockade många skott och såg till att jag såg skotten. Då blir min uppgift enklare, tror jag bara hade fem riktigt farliga avslut mot mig i de två första perioderna. Det kommer att krävas samma offervilja i kväll, säger Justin.

Noterbart är att i fredagens match var det premiär för de nya svarta benskydden samt matchande plock och stöt som Justin bytt till.
– De är grymt snygga, jag gillar verkligen de nya sakerna, säger han med ett leende.
Rögle har två gånger tidigare den här säsongen besegrat aktuell serieledare i SHL: Djurgården borta och Linköping hemma. Dags för en tredje?
Nedsläpp är klockan 18:00.