Röglecamperna är populära
Publicerad: 2018-10-09
Röglecamp
Röglecamperna är populära. Stundande Höstlovscampen är fulltecknad trots extra platser. Campansvarige Arne Nilsson tipsar att det är hög tid att anmäla sig till kommande camper, Jullovscampen och Sportlovscampen, om man vill ha en plats.

– Vi är väldigt glada och stolta över vår campverksamhet. Intresset för dem är stort och det är ett gott betyg, säger Arne Nilsson i Rögle BK.
RögleAkademin utökade i somras antalet Sommarcamper från 4 till 6 stycken och det var rekordmånga deltagare.
Under vintern arrangeras det camper vid tre olika tillfällen. Höstlovscampen i slutet av oktober är fulltecknad. RögleAkademin utökade då antalet ledare med bland annat J20:s duktiga duo Jonas Elofsson och Tyler Bilton och kunde därför öppna upp för fler deltagare.
– Vi är noga med att inte tumma på kvaliteten. Men vi fick möjlighet till att få in fler ledare så därför kunde vi ta emot några deltagare till. Men de extra platserna har redan bokats. Det är kul, säger Arne Nilsson.

Senare i vinter arrangeras det två camper till. Här fylls det också på med anmälningar men fortfarande finns det plats.
Camperna vi pratar om är:
Jullovscampen 3-4 jan (vecka 1):
På jullovet blir det en camp med specifik träning back/ forward. Åldersgrupperna delas in så här: födda 2003-04, födda 2005-06 samt födda 2007-08. Det blir 6 ispass och 4 Hockeyfit-pass. Pris 1 295:- inkl lunch och mellanmål båda dagarna.

Sportlovscampen 19-20 feb 2019 (vecka 8)
Under sportlovet 2019 blir inriktningen på campen spelförståelse/smålagspel i alla former. Åldersgrupper: födda 2004-05, födda 2006-07 och födda 2008-09. Det blir 6 ispass och 4 Hockeyfit-pass. Pris 1 395:- inkl lunch, mellanmål samt middag onsdag kväll (före matchen). På denna campen ingår sittplatsbiljett till SHL-matchen Rögle BK–Färjestads BK den 20 februari i Lindab Arena.

Du anmäler dig till våra camper genom att klicka på den här länken.
– Funderar man på att vara med på någon av dessa camper så är det läge att anmäla sig snart, säger Arne Nilsson.