Fjärde raka segern för J20
Publicerad: 2020-10-25
J20
J20 förlängde segersviten genom att vinna även helgens andra match i Småland. På söndagen besegrade man Oskarshamn med 4-2 (1-0, 2-1, 1-1) och tog fjärde raka segern.

– Jag tycker vi spelar bra defensivt och vi visar prov på bra tålamod i spelet utan puck vilket gör att vi kan skapa mycket framåt när vi får chansen, sammanfattar J20-tränaren Charlie Thermaenius.
Redan efter tre minuters spel tog man ledningen genom Melker Eriksson i powerplay, snyggt framspelad av Thimo Nickl och William Gustafsson. Rögle kontrollerade sedan resten av perioden genom disciplinerat spel.

Man började andra bra och William Gustafsson (bilden) utökade till 2-0 - sedan började man dra på sig utvisningar och hemmalaget kunde reducera i spel 5 mot 3. Kevin Engvall utökade Rögleledningen till 3-1 när man fick chansen i spel 5 mot 3 men en rad Rögleutvisningar gjorde att hemmalaget kunde tävla med gästerna.

I tredje var det hemmalaget som drog på sig utvisningar och Rögle kunde stänga ner matchen. Med fem sekunder kvar av matchen reducerade hemmalaget på en straff men med en sekund kvar gjorde William Persson 4-2 för Rögle vilket blev slutresultatet.
Rögle ligger fyra i tabellen och laddar nu för en vecka med tre hemmamatcher: Malmö på onsdag, Örebro på lördag och Färjestad söndag.