Femetta för J20 i viktigt bortamöte
Publicerad: 2020-03-06
J20
I jakten på en biljett till SM-slutspelet tog Rögles J20 en viktig seger på bortais mot en av de främsta utmanarna, Västerås, med 5-1 (1-1, 3-0, 1-0). Det var lagets tredje raka seger och femte raka matchen man tar poäng i.

Röglejuniorerna har hittat ett vägvinnande spel lagom till att säsongen går in i ett avgörande skede. Fredagens bortamöte mot Västerås innebar en viktig trepoängare i jakten på en plats bland de sex främsta och spel i SM-slutspelet.
Inledningen i Västerås blev inte riktigt som man tänkt sig, hemmalaget tog ledningen.
– Jag tycker vi börjar lite trevande och har svårt att få tag på Västerås. De gör en sak bra idag och det är att kontra på oss, de var bra på att utnyttja våra misstag, säger tränare Jonas Elofsson.

Efterhand fick Rögle ordning på spelet. William Gustafsson kvitterade i mitten av första och i andra gick Rögle ifrån till en 4-1-ledning efter mål av Edvin Hansson, Melvin Wennström (bilden) och Isak Renemark. I tredje fastställde Douglas Andersson segersiffrorna till 5-1 i powerplay.
– När vi gör rätt saker idag så får vi snabba spelvändningar och långa anfall där vi skapar många bra målchanser. Jag är mycket imponerad över hur killarna sliter hela matchen genom, säger Jonas.
Noterbart är att J20 på de fem senaste matcherna endast släppt in feem mål i spel 5 mot 5. Rögle fortsätter med en ny viktig match i morgon lördag mot Södertälje på bortais - ännu en utmanare till en plats i JSM-slutspelet.