Bristedt nära bli målskytt i sin comeback
Publicerad: 2019-09-19
Efter match
Leon Bristedt kunde ha blivit kvitteringshjälte på slutet men hans mål dömdes bort och Oskarshamn kunde hålla undan till seger 0-1. Förlusten var Rögles första efter den annars så fina starten på SHL med två raka segrar.

Efter två imponerande vinster under de två första matcherna i SHL kom Rögle ner lite på jorden då nykomlingen Oskarshamn kunde vinna med matchens enda mål inprickat knappt fem minuter in i den tredje perioden.
I slutminuterna trodde dock Rögle och de 3.814 på läktarna i Catena Arena att Leon Bristedt hade kvitterat till 1-1. Den kvitteringen dömdes dock bort efter videogranskning för interference på målvakten.
– Pucken studsade ut till mig vid ena stolpen och jag kunde lyfta in den högt. Jag hann se att Dennis (Everberg) inte var inne i målgården fast ändå var jag inte säker på att det skulle dömas mål, förklarar Leon Bristedt och fortsätter:
– När jag såg situationen i efterhand så tycker jag att det är mål. Samtidigt så litar jag så klart på domarna och på kontrollrummet i Stockholm som sitter med den bästa utrustningen för att bedöma sådana här situationer.

Matchen var frustrerande för Rögle som nästan stångade sig blodigt mot en storspelande Tex Williamsson i Oskarshamns mål. Samtidigt fanns kanske inte den där rätta skärpan och trafiken framför mål som den kanske borde.
– Jag tycker inte vi fick riktig ordning på vårt passningsspel och vi kom inte upp i nivå. Vi var inte där riktigt och borde absolut ha gjort mål på de 40 skott som vi sköt på mål, säger han och vill samtidigt ge en eloge till gäternas målvakt:
– Tex var riktigt bra i dag så all heder åt honom. För oss gäller det att ta lärdom men även att inte älta det här för mycket. Det kommer trots allt fler matcher och närmast ska vi upp till Linköping på lördag. Det är bara att se framåt nu även om det känns tungt i kväll.

Matchen var även Leon Bristedts comeback efter en skada. Han hann spela första träningsmatchen nere i Köln men har inte spelat sedan dess.
– Så klart var det jättekul att vara tillbaka i laget även om jag kände mig lite ringrostig. Min timing var inte rikitgt där och jag tror att det var därför som jag drog på mig en utvisning också. Fast jag är inte det minsta orolig för egen del. Tror snart att spelet kommer igång på allvar för mig och det är bara att köra vidare. Ser redan fram emot nästa match och då spelar jag förhoppningsvis ännu bättre, avslutar Leon Bristedt.

Patric Andersson