J18 vann första SM-mötet borta
Publicerad: 2018-03-08
J18
Rögles J18 fick en bra start på JSM-slutspelet. Man slog Troja-Ljungby på bortais med 3-1 i 16-delsfinalens första match. Nu kan man säkra avancemanget på hemmaplan i helgen.

Rögles J18 svarade för en stabil insats i första matchen i JSM borta mot Troja-Ljungby. Man vann med 3-1 och har därmed en rejäl fördel i returen på hemmais på lördag (Akademihallen kl 14).
– Skönt att få vinna första matchen. Sett över 60 minuter tycker jag att vi vinner rättvist, säger tränare Fredrik Liljewall.

Rögle inledde bestämt och tog en 2-0-ledning efter första efter mål av Linus Sjödin (bilden) och Albin Blomberg.
I andra reducerade hemmalaget och det blev en spännande avslutning.
– Tycker vi är det klart bättre laget i första perioden och vi gör även två mål vilket lägger grunden till segern. Sen tycker jag vårt spel hackar lite mer i andra och tredje, vi får inte riktigt samma flyt i anfallsspelet och Troja får vända lite mer på oss, säger Fredrik.

Röglejuniorerna försvarade sin ledning bra i tredje och Benjamin Magnusson avgjorde definitivt med sitt 3-1-mål i matchens sista minut.
Rögle har därmed 1-0 i matcher och behöver en seger till för att gå vidare till åttondel. Returen spelas i Akademihallen på lördag och en eventuell tredje och avgörande match på söndag kl 14.