Ludvig Elvenes kliver in som center
Publicerad: 2017-03-02
Inför match
Ett nygammalt par återförenas, Ludvig Elvenes kliver in som center och Matt Fraser får nya kedjekamrater - där har ni några av förändringarna i Rögles lag till kvällens hemmamatch mot Leksand.

Örebros seger hemma mot Malmö på onsdagskvällen försämrade Rögles odds att hinna ikapp och förbi i sluttabellen.
– Det blir såklart tuffare att undvika kval men det är inte över ännu, säger Rögletränaren Anders Eldebrink.
– Varje match som återstår är viktig för oss. Vinner vi i kväll så avancerar vi i tabellen och varje placering vi kan ta ärvärdefull. Vi ska avsluta bra och blir det kval så vill vi komma in i det med en bra känsla och ha ett stabilt och vinnande spel, fortsätter Eldebrink.

Rögle kan kliva förbi kvällens motståndare Leksand om man vinner. Till matchen blir det en del förändringar i laget. Backen Jesper Williamsson är tillbaka efter skada och går in från start.
Matt Fraser, som debuterade i tisdags efter lång frånvaro, gör i kväll sin hemmadebut och kommer att spela med nya kedjekamrater: Filip Karlsson och Sebastian Collberg.
– Vi behöver få igång Matt och tanken är att han ska få lite mer speltid i kväll.
Daniel Sylwander och Taylor Matson återförenas och kommer att ha Ludvig Elvenes som center.

– Matson och Sylwander är en stark checking-duo som vi vill använda.
För Ludvig Elvenes blir det första gången som center i Rögles A-lag men det är ingen okänd roll.
– Nej, jag spelade faktiskt lite som center i Mora tidigare i vintras. Det ska bli kul, säger Ludvig efter torsdagens matchvärmning.

Matchen mot Leksand i kväll är den näst sista hemmamatchen i årets SHL och är vår Akademikronan-match där företag och privatsponsorer går in och skänker 1 kr, 2 kr eller 5 kr för varje såld biljett till matchen till vår ungdomsavdelning. Det finns enstaka sittplats kvar samt ståplats till matchen - din närvaro betyder mycket. Biljetter köper du enklast på den här länken.

Så här ställer Rögle upp i kväll mot Leksand: Målvakter: Anders Lindbäck (Oscar Dansk).
Backar: Cade Fairchild-Alen Bibic, Jesper Williamsson-Dominik Granak, Ludvig Claesson-Kevin Marshall, Almen Bibic.
Kedjor: Bryan Lerg-Jack Connolly-Felix Schütz, Edwin Hedberg-Simon Ryfors-Ludvig Rensfeldt, Matt Fraser-Filip Karlsson-Sebastian Collberg, Taylor Matson-Ludvig Elvenes-Daniel Sylwander.
Extra forward: Mathias From.