Rögle chanslöst i Jönköping
Publicerad: 2017-02-02
SHL
En mardrömsstart med två insläppta mål de första två minuterna blev början till Rögles största förlust den här säsongen. Hemmalaget HV71 vann till sist med 7-0.

Efter tre lovande insatser mot seriens två bästa lag åkte Rögle till Jönköping med förhoppning om poäng.

Men man fick en mardrömsstart i Kinnarps Arena. Redan efter 1.45 satte Andreas Borgman 1-0 för hemmalaget sedan Rögle missat ett uppspel och fastnat i egen zon.

52 sekunder senare gjorde Oscar Sundh 2-0 på ett direktskott där Anders Lindbäck fick en lång sidledsförflyttning.

Energinivån i hemmalaget gick upp medan Rögle stod inför en rejäl uppförsbacke.

Första perioden var inte halvvägs när Martin Thörnberg satte 3-0 på ett friläge sedan han brutit pucken i egen zon och jagande Ludvig Claesson ramlat.

Christopher Liljewall hade ett bra läge att reducera men hans närskott i power play räddades av Linus Söderström i hemmamålet.

HV71 gick i andra ifrån till 5-0 och därmed var matchen avgjord.

Matchen slutade till sist 7-0, Rögles största nederlag den här säsongen.