Rögle tog andra raka efter sent segermål
Publicerad: 2020-09-26
Efter match
Rögle tog säsongens andra raka seger när man slog HV71 på bortais med 3-2. Hemmalaget kvitterade i slutminuterna men Rögle svarade med ett segermål genom Simon Ryfors bara tolv sekunder senare.

Rögle åkte till Jönköping för säsongens första bortamatch. Finske Olli Palola saknades men lagkapten Mattias Sjögren gjorde säsongsdebut efter lång skadefrånvaro.
Rögle öppnade piggt och 1-0-ledningen efter första var inte orättvis. Adam Tambellini, som gjorde stor succé i premiären med fyra poäng, visade hög klass i avslutet när han satte ledningspucken distinkt i första krysset.
I andra pendlade spelet där båda lagen hade initiativet. Hemmalaget kvitterade i powerplay mitt i perioden och för en stund var Rögle lite pressat av HV:s aggressiva press. Men man spelade sig ur det och kunde återta ledningen när backen Samuel Johannesson smög upp och satte 2-1 fint framspelad av Simon Ryfors.

Hemmalaget ökade trycket mot Rögles mål i tredje i jakten på ett kvitteringsmål och Christoffer Rifalk i Röglemålet fick jobba ordentligt och storspelade. Till sist fick han ge sig, med knappt två minuter kvar kviterade HV sedan man tagit ut målvakten. Men tolv sekunder senare svarade Rögle med att göra 3-2 genom Simon Ryfors och det blev segermålet. Nästa uppgift för Rögle är Växjö borta på torsdag innan hemmamach väntar på lördag mot Djurgården kl 15:15.