J20-spelare i Kristianstad och A-landslag
Publicerad: 2018-10-12
J20
Rögles J20-anfallare Artemi Aleksandrov har blivit uttagen i Estlands A-landslag. Samtidigt så får flera av lagets spelare möjlighet att spela division 1-hockey med topplaget Kristianstad.

– Vi är väldigt glada över att våra spelare får den här möjligheten att spela seniorhockey på en bra nivå. Det är ett viktigt steg i deras utveckling, säger Rögles juniorsportchef, Daniel Glimmenvall.
Kristianstad, där förre Rögleprofilen Mikael Gath både är tränare och sportchef, toppar den södra Hockeyettan. I kvällens toppmöte hemma mot tabellfyran Troja/Ljungby är tre J20-spelare från Rögle med i hemmalagets laguppställning. Det är backarna Samuel Johannesson och Jakob Bondesson samt anfallaren Balint Horvath.
Tidigare har Kevin Wennström, Oliver Johannesson och Erik Kurtz Bengtsson spelat för Kristianstad.

I veckan fick J20-anfallaren Artemi Aleksandrov (bilden) beskedet att han är uttagen till Estlands A-landslag som ska spela en turnering i Litauen 8-11 november.
– Artemi kom till oss inför den här säsongen för att utvecklas som hockeyspelare. Det är en kille som jobbar hårt varje dag för att bli bättre. Han har bra offensiva skills men utvecklingspotential i defensiven och det är något han jobbar på varje dag för att förbättra. Riktigt kul för Artemi och inspirerande för alla oss andra i omklädningsrummet, säger tränare Jonas Elofsson.
J20 laddar annars upp inför lördagens derbymatch hemma mot Malmö kl 12:00 i Lindab Arena. Det är fri entré och en spännande eftermiddag utlovas.