Stark laginsats bakom J18-seger
Publicerad: 2018-02-06
J18
Rögle J18 tog en fin skalp när man på tisdagskvällen slog serieledaren i Allsvenskan södra, Frölunda, med 4-2. Bakom segern döljer sig en stark laginsats i 60 minuter.

– Det var gott att vinna igen. Jag tycker vi vinner välförtjänt, säger Rögletränaren Fredrik Liljewall efter matchen i Lindab Arena.
Rögle kom till matchen med något stukat självförtroende efter sex raka förluster. Men det var inget som märktes på isen.
Hemmalaget startade bra och efter halva matchen ledde man med 2-0 efter mål av Oliver Johannesson och Isac Johnsson.

Frölunda svarade dock, inom loppet av 70 sekunder hade man både reducerat och kvitterat.
– Vi gör några dåliga byten som de utnyttjar direkt. Bortsett från de bytena så var det en mycket bra insats av oss. Vi jobbar hårt, alla är delaktiga och gör sitt. Vi ville verkligen vinna, säger Fredrik.

Rögle fick en smakstart på tredje perioden när Albin Blomberg (bilden) redan efter 13 sekunder påpassligt satte 3-2 från nära håll.
Frölunda drog på sig en rad utvisningar och Rögle fick spela både 5 mot 3 och 5 mot 4 en lång stund. Man hade bra tryck men fick ingen utdelning.
Matchen avgjordes definitivt när Benjamin Magnusson satte 4-2-pucken i tom bur med 38 sekunder kvar. Rögle vann skotten i sista med hela 24-7.
– Jag tycker hela laget ska ha beröm för sin insats men jag vill gärna lyfta fram Isac Johnsson, säger Fredrik.