Förlust med uddamålet för J20
Publicerad: 2018-10-20
J20
Returen mot Södertälje blev en ny spännande och jämn match. Men på lördagen var det Rögles J20 som fick se sig besegrade med uddamålet. Hemmalaget vann med 3-2 (1-1, 1-1, 1-0).

I fredags kväll vann Rögle i övertid, på lördagen tog Södertälje revansch genom att vinna med 3-2. Det blev en ny fartfylld match, rolig hockey och mycket chanser på båda hållen.
– Jag tycker att vi gav dem för mycket yta och för lätta ingångar i vår zon. Vi skapade många chanser och kunde absolut gjort fler mål. Tyvärr så lyckades vi inte spela så tight defensivt så SSK skapar också ett par riktigt bra chanser för att det ska kännas bra i första perioden, säger J20-tränaren Jonas Elofsson.

Det var 1-1 efter första perioden sedan Benjamin Magnusson kvitterat till 1-1 för Rögle 36 sekunder efter hemmalagets ledningsmål. I andra perioden började SSK bättre än Rögle men efter 6-7 minuter tog Rögle över fullständigt.
– Vi pressade hårt, skapade många chanser och spenderade nästan resten av perioden i anfallzon. jag tycker att SSK kom billigt undan med 1-1 efter andra och 2-2 efter två spelade perioder, säger Jonas.
Målskytt för Rögle i andra till 2-2 var Gustav Arvidsson.

– Vi kände inför tredje att vi hade en bra möjlighet att vinna matchen om vi fortsatte jobba hårt och smart.
Rögle hade många chanser, många lösa puckar i målområdet som inte Röglespelarna fick tag på. Det här var inte Rögles dag, istället gjorde hemmalaget segermålet i powerplay.
– Jag tycker att vi jobbar hårt som lag. Ett plus till kedjan med Benjamin Magnusson, Karl Phålsson och Erik Kurtz. De var bra i offensiven, rullade runt i anfallszon mestadels av deras tid på isen idag, berömmer Jonas.
Rögle avslutar bortahelgen med att möta Linköping på söndag kl 12:00 innan bussen vänder hem mot Ängelholm igen.