J18 inleder med derby på bortais
Publicerad: 2018-09-16
J18
Malmö på bortaplan – det är dagens premiäruppgift för J18 när seriespelet drar igång. ”Det är en tuff start men vi har med oss en bra känsla till matchen”, säger tränare Magnus Rahm.

J18 har spelat åtta träningsmatcher under försäsongen och tränare Rahm är nöjd med hur det sett ut.
– Det är många nya spelare och det har varit lite upp och ner, som det brukar vara på en försäsong. Men jag tycker vi fått ut det vi vill och är på rätt spår, säger han.
Dagens premiärmotståndare har man redan mött två gånger. Lagen har vunnit en match vardera.
– Vi vann med 6-2 borta och det känns såklart bra inför den här matchen.

Vad gäller årets spelartrupp så är laget lite större än förra säsongen:
– Vi har fått in en del stora spelare vilket ger oss lite mer fysik. Sen har vi en hel del lite mindre, tekniska spelare och tillsammans blir det en bra mix.
Magnus vill att laget spelar en rak och snabb hockey – som J20 och A-laget gör.
– Vi följer den gröna tråden i föreningen och sen anpassar vi oss såklart lite efter våra förutsättningar. Men grundidén är samma som A-laget.
Matchen i Malmö börjar 17:30 i kväll. På torsdag är det sen hemmapremiär i Lindab Arena, mot HV71 kl 19:30.