Ljuslyktor för barnens röst i samhället
Publicerad: 2019-11-21
Igår firades Barnkonventionens dag. En dag som uppmärksammas och firas runtom i världen med olika aktiviteter där barn & unga deltar. Rögle BK vill vi passa på att uppmärksamma Barnkonventionen och alla barn som rättighetsbärare i samband med kvällens match mot Färjestad.

Ikväll lyser vi upp Catena arena för alla barns rättigheter. I samband med kvällens arrangemang genomförs en ceremoni för att framföra klubbens gemensamma ställningstagande.

Ljuslyktorna symboliserar barnens röst i samhället - lyssna noga ikväll!

Vi vill rikta ett stort tack till Englakronans förskola, Vita Villans förskola, Ljunggårdens Naturförskola, Vantens förskola, Ausås förskola, Junibackens förskola, Sörgårdens förskola och Lönndalens förskola för barnens engagemang i tillverkningen av lyktorna.

Jacqueline Rosberg