Skratt och allvar på teambuilding
Publicerad: 2018-02-20
A-lag
Det var övningar som krävde samarbete, en massa skratt och en liten portion allvar - det var innehållet i Rögles Teambuildingdag på Hotel Skansen i Båstad.

Rögle laddar upp för den viktiga slutspurten i SHL. Sju matcher återstår, omstarten sker på lördag borta mot Mora.
Efter tisdagens vanliga träning på förmiddagen åkte spelare och ledare i Rögles SHL-trupp till Hotel Skansen i Båstad för att ha lite teambuilding-övningar.
Sportchef Chris Abbott och tränare Cam Abbott ledde eftermiddagens aktiviteter. Spelarna (även coacherna bildade lag vid en övning) delades in i fem lag för att genomföra några övningar.

Det handlade bland annat om att bygga högsta tornet på tid - byggsatsen bestod av spagetti och marshmallows.
Här handlade det mycket om fingerfärdighet, samarbete och hjärngymnastik.
Desto livligare var en annan övning där en lagmedlem skulle gissa en filmtitel tack vare lagkamraternas charader. Spelarnas uppfinningsrikedom och fantasi hade inga gränser till åskådarnas stora förtjusning (läs gapskratt).
Truppen samlades också kring några nyckelord att bära med sig och uppfylla under resten av säsongen.
Som en spelare sammanfattade timmarna i Båstad:
– En nyttig och värdefull paus i våra vanliga förberedelser på isen, i omklädningsrummet och gymmet.
På lördag släpps pucken i SHL igen - Rögle inleder med två bortamatcher innan första hemmamatchen som är fredag 2 mars mot Karlskrona.