Sjätte raka segern - Zaar avgjorde på övertid
Publicerad: 2019-10-10
Efter match
Rögle tog sjätte raka segern när man slog Djurgården i en fullsatt Catena Arena med 2-1 på övertid. Daniel Zaar avgjorde med 27 sekunder kvar av förlängningen.

Rögke fortsätter att dra storpublik till Catena Arena, matchen mot Djurgården var lagets femte hemmamatch den här säsongen och tredje gången som arenan i princip var fullsatt.
Dert var bra tryck på läktarna och inte blev det sämre av att hemmalaget tog ledningen. Adam Edström tryckte in en retur från nära håll efter en fin uppåkning av Hampus Gustafsson efter fem minuters spel. Det var Adams första mål i Rögle och Hampus första poäng.
Det bvlev en bra hockeymatch mellan två lag som vill spela offensivt. Röglemålvakten Christoffer Rifalk, som gjorde sin första SHL-start på hemmais, testades rejält av gästerna redan i första perioden men höll tätt.

Andra perioden slutade mållös men det var en bra match mellan två lag som ville framåt och bjöd på en underhållande kamp med visst övertag för Rögle.
Djurgården kvitterade tidigt i tredje och publiken i Catena Arena bjöds ännu en gång den här säsongen på en spännande match med ett sent avgörande. 1-1 stod sig perioden ut och för andra raka hemmamatchen blev det förlängning.
Här avgjorde Daniel Zaar med 27 sekunder kvar av förlängningen. Stor hjälte var också målvakten Christoffer Rifalk som storspelade igen.

För Rögles del väntar nu två raka bortamatcher, först Växjö på lördag och därefter Färjestad nästa torsdag innan det blir match i Catena Arena igen, lördagen den 19 oktober mot Skellefteå.