Cam Abbott inför Luleå hemma
Publicerad: 2019-10-02
Inför match
I lördags klev Rögle upp i serieledning efter femte segern på sex matcher. Till torsdagens hemmamöte mot Luleå har tre tunga namn adderats i truppen: backen Craig Schira samt anfallarna Nick Sörensen och Daniel Zaar. Konkurrensen är stenhård i laget.

– Ja, vi har en väldigt kapabel trupp just nu där spelarna får konkurrera om istiden. Det är något vi får hantera, spelarna förstår det och kör hårt vilket är bra, säger tränare Cam Abbott efter onsdagens träning.
Laget har haft tre träningsdagar inför torsdagens hemmamatch mot Luleå.Gemensamt för träningarna är en hög fart och intensitet men också väldigt många leenden och skratt under träningspassen.
– Det är viktigt att tycka det är kul att komma till sitt arbete. Vi arbetar hårt varje dag och lägger ner mycket energi och kraft på det vi gör, då är det viktigt att ha rätt balans, säger Cam.

Vad gäller torsdagens motståndare Luleå så är det tabellfyran som kommer till Catena Arena. Årets Luleå är snarlikt fjolårets - ett hårt arbetande och välorganiserat lag.
– De har en bra struktur och en hög arbetsmoral. Det gäller att vi får styra matchen.
Vad vill du se i morgon kväll?
– Jag vill se en högljudd och välfylld hemmaarena, som i lördags, säger Cam och ler.
Han fortsätter:
– Från vår sida handlar det om att ha hög fart, vara intensiva och noggranna i passningsspelet.

Laget släpps inte förrän matchdagen men vi noterar att Craig Schira kan bilda backpar med Erlend Lesund, Daniel Zaar kommer tillbaka på sin plats med Everberg och Bengtsson ien kedja medan nye Nick Sörensen sätts med Sjögren och Bristedt.
Så här såg formationerna ut på dagens träning:
Målvakter: Christoffer Rifalk/Roman Will.
Backar: Kodie Curran-Niklas Hansson, Éric Gélinas-Daniel Bertov, Erlend Lesund-Craig Schira, Samuel Jonsson-Jakob Ragnarsson.
Forwards: Dennis Everberg-Anton Bengtsson-Daniel Zaar, Leon Bristedt-Mattias Sjögren-Nick Sörensen, Nils Höglander-Simon Ryfors-Dominik Bokk, Erik Andersson-Hampus Gustafsson-Taylor Matson, Kevin Wennström-Adam Edström.