J20 studsade tillbaka - vann på straffar
Publicerad: 2017-11-26
J20
J20 visade prov på fin moral och karaktär när man slog Karlskrona på söndagen med 3-2 efter straffläggning.

– I dag var det en helt annan glöd i grabbarnas ögon än i lördags. Vi brann och tog kampen även om vi hamnade i underläge, berömmer tränaren Gunnar Persson.
Rögle föll stort på lördagen hemma mot Växjö (1-8) och hamnade i underläge även i söndagens hemmamatch.

Gästande Karlskrona ledde med 1-0 efter första och gjorde 2-0 17 minuter in i andra.
Men Rögle vek inte ner sig den här dagen. Balint Horvath reducerade före pausvilan och direkt i början av tredje satte Melvin Karlsson 2-2.
Melvin hade kanske inte den bästa uppladdningen. Han har spelat med A-laget den här veckan och kom hem vid 4-tiden på söndagsmorgonen efter A-lagets match borta mot Djurgården. Ändå svarade han för en stark insats åtta timmar senare.
– Melvin var bra och förtjänar beröm. Sen vill jag nämna Isak Ragnevad som var bra i målet och backen Isac Jernberg (bilden), säger Gunnar.

Matchen gick till förlängning men inget lag avgjorde utan det blev straffläggning som avgjorde var bonuspoängen skulle hamna.
Totalt lades åtta straffar och Rögles Erik Kurtz Bengtsson blev ende målskytt vilket gav Rögle segern.
Laget har nu fyra bortamatcher kvar innan höstens seriespel är över. Rögle kan redan nu sikta in sig på fortsättningsserien efter nyår.
– Vi jobbar hårt varje dag för att bli bättre och självklart är det långsiktiga målet seriespelet efter nyår som vi vill komma så bra förberedda vi bara kan till, säger Gunnar.