Lovade mål innan matchen - blev tvåmålsskytt
Publicerad: 2019-01-29
Efter match
Han lovade mål innan nedsläpp - och höll sitt löfte med besked. Rögleanfallaren Linus Sandin satte två mål från nära håll när Rögle slog Skellefteå på bortais med 3-2 på tisdagskvällen.

– Jag sa ju före att det var dags att göra mål. Bäst att hålla det då, säger Linus och skrattar.
Anfallaren Linus Sandin hade gjort fem mål inför matchen mot Skellefteå på tisdagskvällen - han lämnade Skellefteå Kraft Arena med två nya mål på sitt konto. Och ett löfte som inte bröts.
Det var under uppvärmningen i omklädningsrummet som Linus lovade Rögles vd Marcus Thuresson, som precis som i onsdags i Karlstad följt med laget, att det var dags att göra mål igen.
Det första målet innebar 1-1 tidigt i andra perioden. Nils Höglander svarade för ett spektakulärt förspel och Linus stod vid bortre och vallade påpassligt in en sargretur via hemmamålvaktens benskydd.
– Vinkeln var dålig och jag bara drog in pucken mot mål och den studsade in via honom.

Skellefteå tog ledningen igen på straff och i hela tredje jagade Rögle en kvittering. Det skapades många chanser mot ett Skellefteå som oftast bara fick försvara sig.
Men det dröjde till det var tre minuter kvar. Åter var Linus på rätt plats.
– Jag stod på kontoret och returen kom ut snabbt till mig. Den tog på hälen först och sen slog jag in den i målet.

2-2 stod sig tiden ut och i förlängningen avgjorde Kodie Curran efter bara 19 sekunder.
– Jag tycker vi visar prov på bra karaktär när vi aldrig ger upp och kommer tillbaka så starkt som vi gör. Det var en fartfylld match och den här segern ger extra självförtroende, säger Linus.