Inför match: "Haft studsar emot oss"
Publicerad: 2021-02-27
INFÖR NEDSLÄPP: Rögle-Skellefteå, Catena Arena 18:00, C More

Det har gått troll i Rögles målskytte de senaste matcherna. Det har inneburit förluster mot både Färjestad och Örebro.

Noll mål mot Färjestad i tisdags och bara två mot Örebro i torsdags är Rögles facit trots 39 respektive 34 skott på mål.

– Vi har inte riktigt kuggat i som vi vill göra. Gjort lite för enkla misstag och haft lite studsar emot oss. Vi får försöka tighta till det lite defensivt och vara lite effektivare, säger Simon Ryfors.

I kväll ställs laget mot Skellefteå som senast höll nollan mot HV71.

– Jag tycker bara vi ska fortsätta skapa mycket chanser, ha folk på kassen och ta pucken dit. Vi kan inte titta allt för mycket på småsaker som bara kan vara tillfälligheter, det gäller att fortsätta skapa, säger Ryfors.

Mötet:

Rögle toppar allt jämnt tabellen på sina 88 poäng. Skellefteå ligger trea med 81. Lagen har mötts tre gånger tidigare den här säsongen och på de tre mötena har Rögle plusstatistik efter segrar med 5-4 och 5-2. Skellefteå vann med 2-0 senast lagen möttes.