Tung hemmaförlust för J20
Publicerad: 2019-02-16
J20
Rögle J20 låg på hårt för ett segermål i hemmamötet mot Södertälje. Men istället kunde gästerna utnyttja ett misstag med drygt sex minuter kvar och göra 2-1 vilket blev slutresultatet.

– Det här var tungt, riktigt tungt. Tycker vi var helt klart värda de tre poängen. Istället går vi tomhänta hem, säger tränare Jonas Elofsson med en djup suck.
Röglerjuniorerna jagar en plats bland de sex främsta i serien för att nå till JSM-slutspelet och det är en hård strid runt strecket.
I torsdags slog man serieledande Karlskrona med 1-0 och styrkta av det gick man för tre nya poäng på lördagen i hemmamötet mot Södertälje.

Det var en ganska öppen match spelmässigt under första halvan av matchen. Gästerna tog ledningen i första, Michal Mrazik kvitterade mitt i andra och efter kvitteringen tog Rögle över spelet mer och mer.
– Jag tycker vi är det drivande laget under andra halvan av matchen, driver på mål men har inte marginalerna på vår sida i avsluten, säger Jonas.
I tredje skapade Rögle flera bra lägen som borde omvandlats till mål. Men istället var det gästerna som utnyttjade ett misstag och gjorde 2-1 med drygt sex minuter kvar bakom hemmamålvakten Calle Clang som svarade för en ny bra match.

Det är tätt runt strecket i serien, sju matcher återstår.
– Vi har fortfarande avgörandet i egna händer. Vi får träna bra i veckan och sen har vi två tuffa bortamatcher till helgen. Tycker Calle i målet var bra och sen vill jag berömma Samuel Johannesson (bilden) också, avslutar Jonas.