Leon Bristedt med Tre Kronor till Ryssland
Publicerad: 2019-12-09
Rögle BK
Idag reser Tre Kronor till Moskva för att delta i veckans turnering Channel One Cup. Rögle-anfallaren Leon Bristedt, som utgick från matchen mot Brynäs i torsdags, har lämnat klartecken till att delta.

– Leon har varit under behandling i helgen och även tränat. Han har svarat bra på behandlingen och därför kan han åka med Tre Kronor den här veckan, säger Rögles fysioterapeut Christopher Alvengrip.
Tre Röglespelare, förutom Leon är det Daniel Zaar och Niklas Hansson, finns med i Tre Kronor-truppen som inleder turneringen på torsdag och därefter spelar lördag-söndag. Målvakten Roman Will spelar också i turneringen för Tjeckien.
Totalt är sju Röglespelare borta på landslagsuppdrag den här veckan - övriga spelare i truppen återsamlas på tisdagen för att träna på hemmaplan under veckan inför nästa veckas omstart i SHL som för Rögles del innebär bortamatch i Oskarshamn på tisdag.