J20 trivs borta - vann returen
Publicerad: 2018-03-16
J20
J20 vägrar ge sig i JSM-slutspelet. Efter en grym laginsats vann man returmatchen borta mot favorittippade Växjö med hela 6-1 och tvingar fram en tredje och avgörande match i Växjö lördag eftermiddag.

– Vi gjorde en ny stark bortamatch. Vi spelar en rak och enkel hockey och håller Växjö på utsidan. Vi gick på mycket folk hela matchen och det känns som vi har bra med energi för en avgörande match i morgon, säger tränare Gunnar Persson efter segern på fredagskvällen.

Helt klart har Rögles äldsta juniorer skaffat sig en bra känsla på bortais. I den dramatiska spurten i seriespelet vann man fyra av fem på bortais och i den femte gick man till övertid.
Efter förlusten i onsdags hemma mot Växjö så hade Röglekillarna kniven på strupen den här kvällen.
Kevin Wennström gav Rögle ledningen i första, hemmalaget kvitterade men Hugo Karlsson såg till att Rögle hade en 2-1-ledning efter första.

Andra perioden slutade mållös och fyra minuter in i tredje gjorde Hugo Klippfors viktiga 3-1. Johan Zarwel gjorde 4-1 med knappt sex minuter kvar av matchen.
Växjö tog ut målvakten men då gjorde Melvin Karlsson 5-1 och Balint Horvath satte slutresultatet 6-1 i samma minut.

– Vi gör en gedigen laginsats där alla är med och bidrar. Men jag vill ändå nämna kedjan med Kevin Wennström, Balint Horvath och Eric Henriksson. Och Adam Swärdh, Simon Kjellberg samt målvakten Isak Ragnevad som har en grym vinnarskalle, säger Gunnar Persson.
Röglekillarna stannade kvar i Växjö över natten och laddar för lördagens avgörande match som gäller en plats i nästa veckas kvartsfinalspel.

Huvudpartners