Ungt J18 avgjorde i sista
Publicerad: 2019-01-10
J18
Rögles J18 åkte till Oskarshamn men säsongens yngsta lag - en handfull spelare kom från U16-laget. Men laget visade god moral och vann med 4-2 sedan man varit starkast och bäst i tredje.

– I dag förtjänar alla beröm. Men jag vill passa på att nämna att laget är det yngsta vi ställt på benen den här säsongen med tre spelare födda 03 och två 04. De visade att de vill vara med och tävla under våren, säger tränare Magnus Rahm.
Torsdagskvällen var en intensiv matchhelg för Rögles tre äldsta lag. Samtidigt som Skånederbyt i SHL pågick i Lindab Arena spelade J20 derby nere i Malmö och så åkte J18 till Oskarshamn för match i J18 elit.

Efter en trevande start från Rögle där hemmalaget kunde gå till pausvila med en 1-0-ledning så höjde man sig i andra. Oskar Pettersson (född 04) kvitterade till 1-1 i mellanperioden.
I tredje skruvade Rögle upp tempot ytterligare och tog över matchen helt. Sebastian Törnqvist gjorde 2-1 för Rögle men hemmalaget kvitterade mitt i perioden där man utnyttjade ett misstag. Men knappt 50 sekunder efter 2-2 gjorde Andreas Lundberg 3-2 och Casper Lindahl (bilden) stängde matchen med sitt 4-2-mål.