Kodie Curran: "Jag hoppas spela på torsdag"
Publicerad: 2019-11-12
A-lag
På torsdag är det omstart i SHL, för Rögles del väntar HV71 på bortais. Efter nästan tre veckors skadefrånvaro hoppas poängstarke backen Kodie Curran kunna göra comeback. ”Jag siktar på spel på torsdag om jag inte får något bakslag”, säger Kodie efter tisdagens träning.

Säsongens första landslagsuppehåll kom lägligt för Rögle som i de sista matcherna innan speluppehållet drogs med en ganska lång frånvarolista. Efter uppehållet har listan kortats med några namn.
Backen Daniel Bertov har kört för fullt på träningarna i några dagar och på tisdagen var det en annan back, Kodie Curran, som gick fört fullt.
– Det här är det sista testet. Känns allt bra så siktar jag på att spela på torsdag. Just nu tar vi det timme för timme, dag för dag, säger Kodie.

Det var i bortamötet mot Brynäs för snart tre veckor sedan som Kodie skadades när han tacklades och fick en hjärnskakning.
– Det har varit en jobbig tid. Det är alltid tufft att sitta bredvid och se lagkamraterna spela. Nu har de skött sig bra så det har inte varit lika tufft. Men jag är här för att spela och vill inte missa några matcher.
Kodie inledde den här säsongen riktigt starkt och låg i topp i hela SHL:s poängliga när han blev skadad.
– Att missa tre veckor mitt i säsongen är mycket. Det svåraste för mig är att jag tvingats hålla mig helt stilla under en tid och inte kunnat köra någon form av träning förrän nu på slutet. Men jag ser verkligen fram emot att komma tillbaka, säger Kodie.

På frånvarolistan finns för närvarande bara två namn: långtidsskadade Ted Brithén och Dennis Everberg som skadades mot Djurgården för två veckor sedan. De är inte aktuella för spel den här veckan.
Så här såg formationerna ut på tisdagens träning: Målvakter: Christoffer Rifalk/Roman Will.
Backar: Kodie Curran-Niklas Hansson, Daniel Bertov-Éric Gélinas, Erlend Lesund-Craig Schira, Samuel Jonsson-Jakob Bondesson-Samuel Johannesson.
Forwards: Leon Bristedt-Anton Bengtsson-Daniel Zaar, Nils Höglander-Mattias Sjögren-Nick Sörensen, Erik Andersson-Simon Ryfors-Taylor Matson, Adam Edström-Hampus Gustafsson-Dominik Bokk-Kevin Wennström.