Förlust - inget slutspel för J18
Publicerad: 2018-03-25
J18
Det blir inget spel om SM-medaljerna för Rögles J18. Man orkade inte riktigt utan föll i den tredje och avgörande matchen i kvartsfinalserien mot Linköping med 2-6. Därmed är säsongen över.

– Det är lite blandade känslor nu. Förlusten i sig är inte mycket att säga om, vi orkade inte riktigt komma upp i den nivå som behövs. Det känns som att det var i går, när vi bara var minuter från avancemang, som vi hade den bästa chansen att gå vidare, säger tränare Fredrik Liljewall.

Rögle tappade en 3-2-ledning till förlust 3-4 i lördags med bara fyra minuter kvar av matchen och fick stanna i Linköping för en tredje och avgörande match på söndagen.
Och i den matchen startade hemmalaget bäst. Man hade 2-0 efter sex minuters spel och 3-0 efter första perioden.
– Vi var inte riktigt där, varken mentalt eller fysiskt. Och sen fick vi en tuff start och då orkade vi inte komma igen, säger Fredrik.
– Vi höjde oss ibland men totalt sett så vinner de rättvist.

Matchen slutade till sist 6-2 till Linköping, Rögles mål gjordes av Hampus Bartholdsson och Karl Påhlsson.
Säsongen är därmed över, vad gäller matcher.
– Vi tog oss ett steg längre i slutspelet än i fjol och var bara minuter från en plats i semifinalen så totalt sett är det väl godkänt. En djupare analys av säsongen får vi göra de närmsta dagarna, säger Fredrik.