Lucas Elvenes tillbaka – kan spela på lördag
Publicerad: 2018-09-20
Rögle BK
Lovande junioranfallaren Lucas Elvenes är tillbaka i Ängelholm efter campen med sitt NHL-lag Vegas Golden Knights. Lucas kan spela redan i lördagens hemmapremiär mot Brynäs. Samtidigt står det klart att backen Alen Bibic blir borta i tre veckor efter att ha tvingats att göra ett mindre ingrepp.

I somras skrev 19-årige Rögleanfallaren Lucas Elvenes treårskontrakt med NHL-laget Vegas Golden Knights och i september var han på plats för klubbens camper.
Efter att ha spelat en träningsmatch med Vegas tidigare i veckan blev det på onsdagen klart att klubben släpper tillbaka Lucas till Rögle den här säsongen.
– Vi är glada att ha Lucas tillbaka hos oss. Han har svarat för en bra camp har jag fått höra. Jag ser fram emot att ha Lucas hos oss resten av säsongen och jobba med honom, säger Rögles sportchef Chris Abbott.
Lucas Elvenes är tillbaka i Lindab Arena på fredag och tillgänglig för spel i lördagens hemmamatch mot Brynäs kl 18:00.

Backen Alen Bibic, som missat inledningen av SHL, blir borta ett tag till. Efter undersökning togs beslut att göra ett mindre ingrepp och prognosen från fysioterapeut Christopher Alvengrip är att han missar de kommande tre veckorna.
Sen tidigare är det klart att centern Matt Anderson anländer 1 oktober.