Övertidsförlust för J18
Publicerad: 2020-01-20
J18
J18 åkte på en tung övertidsförlust i hemmamötet mot Troja/Ljungby i fortsättningsserien. Rögle låg under stora delar av matchen men lyckades gå ikapp i tredje till 3-3 bara för att sen förlora direkt i övertiden.

– Vi var inte riktigt på tårna när matchen startade och fick en jobbig match där vi fick jaga långa stunder, säger tränare Mathias Tjärnqvist.
Rögle låg under med 0-2 efter två spelade perioder. Alexander Bengtsson reducerade och Elias Andersson gjorde 2-2 med knappt nio minuter kvar. Gästerna tog ledningen igen men Rögle kvitterade genom Liam Thell med tre minuter kvar och tog matchen till förlängning. Där dröjde det dock bara 20 sekunder innan Troja avgjorde.
– I tredje går vi ihop som ett lag och är nära på att vända på steken men tyvärr så gick det inte, säger Mathias.