Leende Aaltonen ser fram emot säsongen
Publicerad: 2017-08-19
A-lag
Första dagarna med Rögle är avverkade - med ett leende på läpparna ser Juhamatti Aaltonen fram emot den kommande säsongen i den grön-vita dressen.

Finske landslagsanfallaren Juhamatti Aaltonen är en av offensiva vapen som adderats till truppen under sommaren till den kommande säsongen.
Nyförvärvet från finska ligan anslöt till truppen i torsdags till träningsturneringen i Köln och träffade där sina nya medspelare och tränare för första gången. – Det har varit riktigt roligt att träffa alla. Jag har haft roligt de här dagarna och ser fram emot säsongen, säger han.

Juhamatti spelade i Rögle för fem år sedan och har sen dess producerat mål och poäng i KHL och finska ligan samt det finska landslaget under fyra säsonger innan han nu återvänder till Rögle.
I Köln har han varit med i tre matcher och tränat tre kortare pass på is. Han har bildat kedja med Ted Brithén och Edwin Hedberg.
Juhamatti tvingades kliva av efter en period i avslutningsmatchen mot Köln – en ren försiktighetsåtgärd då han var trött i musklerna.

Dessförinnan hade han varit inblandad i ett av Rögles tre mål under den första perioden när han satte upp Ted Brithén i power play. – Det känns bättre och bättre. Vi kommer att ha ett riktigt snabbt och speedigt lag i vinter, det ser lovande ut, säger han.
Juhamatti åker hem till Finland en sväng till men ansluter till laget om två veckor för att vara med i uppladdningen inför SHL-premiären. – Jag ser fram emot säsongen, säger han med ett leende.

Huvudpartners