Ny tung uddamålsförlust för J20
Publicerad: 2019-11-23
J20
J20 har verkligen inte marginalerna med sig. För andra dagen i rad förlorade man med uddamålet borta mot Färjestad. Lördagens förlust var svårsmält då hemmalaget gjorde segermålet, 2-1, med 25 sekunder kvar.

– Det är riktig motvind just nu. Vi startar matchen bra idag också och leder efter första precis som i går men har inte förmågan att spela med kontrollerade former i 60 minuter, säger tränare Jonas Elofsson.
William Gustafsson gav Rögle ledningen i första perioden i spel i numerärt underläge, Färjrestad kvitterade i powerplay i andra och gjorde sen det avgörande målet i matchens slutsekunder.
– Vi skapar tillräckligt för att kunna vinna, bland annat hade vi ett ribbskott med fem minuter kvar. Jag tycker att arbetsinsatsen är där den behöver vara men vi saknar kyla och en massa självförtroende för att vinna just nu, säger Jonas.
Rögle spelar på söndagern sin tredje bortamatch på lika många dagar när man åker till Örebro.
– Vi behöver förstå vikten av att nöja oss med det enkla spelet och vara redo för krig i varje byte för att kunna vända detta, avslutar Jonas.

Huvudpartners