Rögle laddar för grön-vit fest
Publicerad: 2015-10-23

Uppladdningen för veckans andra hockeyfest i Lindab Arena har börjat så smått. Med supporterinitiativet #bästagrönvitalaget ska Lindab Arena färgas i grönt och vitt på lördag eftermiddag när Färjestad kommer på besök. ”Våra supportrar betyder oerhört mycket för oss”, säger Rögletränaren Mikael Gath.

Rögle kom hem från Luleå strax efter midnatt i chartrat flyg och efter en liten sovmorgon var spelarna på plats i Lindab Arena för att träna inför lördagens hemmamatch mot Färjestad.

Efter lördagens match har en fjärdedel av grundserien redan avverkats.

- Vi hade väl önskat lite mer utdelning i poäng än vad vi har. Spelmässigt har vi varit med i nästan alla matcher. Anfallsspelet behöver vi snäppa upp lite till, säger Mikael Gath.

Matchen mot Luleå förlorades på övertid sedan Rögle tappat en 2-0-ledning i andra perioden.

- Fram till de tar time out gör vi en riktigt bra bortamatch. Sen har vi en period där vi inte gjorde allt så bra som vi vill och de kunde göra tre raka mål. Fast det är starkt att vi kom tillbaka och tog poäng i sista, tycker Mikael Gath.

Lördagens motståndare Färjestad kommer från en övertidsförlust borta mot Linköping.

- Det är ett bra lag. De har rejäla backar och skickliga forwards. Vi vill komma upp ytterligare i det fysiska spelet och sätta stopp för motståndarna på ett regelrätt sätt. Vi har spelare till det, säger Mikael.

Det blir en förändring i laget jämfört med Luleå, Sebastian Wännström och David Åslin byter kedja.

- Åslin kom av en slump in med Jack Connolly och Patrick Cehlin och de gjorde mål och hade bra snurr så de får fortsätta ihop.

Rögles lag mot Färjestad:

Målvakt: Oscar Dansk (Lars Volden)

Backar: Ivan Baranka-Ludvig Claesson, Dominik Granak-Jens Hellgren, Almen Bibic-Kevin Marshall, Emil Kristensen.

Kedjor: Christopher Liljewall- Jesper Jensen-Ludvig Rensfeldt, Patrick Cehlin-Jack Connolly-David Åslin, Sebastian Wännström-Taylor Matson-Jordan Smotherman, Viktor Lindgren-Filip Karlsson-Daniel Sylwander.

Extra forward: Ludvig Elvenes.

Supporterinitiativet #bästagrönvitalaget uppmanar publiken att ta med sig en Röglehalsduk till matchen och en Rögletröja om man har.

För de som inte har halsduk så är det erbjudande på 25 % rabatt på Röglehalsdukar i Rögleshopen matchdagen.