J18 laddar för avgörande i Leksand
Publicerad: 2018-03-17
J18
Det blir en tredje och avgörande match för J18 i åttondelsfinalserien mot Leksand. Efter att ha vunnit första matchen hemma blev det förlust för Rögle i lördagens retur i Leksand med klara 2-7. Nu väntar en helt avgörande match i Leksand på söndagen.

– Vad ska jag säga. det är aldrig roligt att förlora men det här är bara att lägga undan och ladda om. Vi var inte riktigt närvarande och kan så mycket mer. Det tror och hoppas jag att vi tar fram i den avgörande matchen, säger tränare Fredrik Liljewall.

Det var målmässigt jämnt i ungefär halva matchen. Hemmalaget tog en 2-0-ledning i första perioden, Oliver Johannesson reducerade i andra. Leksand ökade på till 3-1, Simon Erlandsson reducerad eigen för Rögle i numerärt underläge men i samma power play gjorde hemmalaget 4-2.
Därefter rann matchen iväg för Rögle.

– Vi var inte alls så närvarande som i första matchen. Vi lät Leksand ta fart genom mittzon och var inte alls så jobbiga som vi behöver vara, säger Fredrik.
Han tror och hoppas på en förbättring till söndagens avgörande match:
– Absolut! Det är det bästa, vi vet att vi kan bättre och jag har goda förhoppningar inför den matchen. Vi vill förlänga säsongen.