Rögle inför poängsystem för säsongskortsinnehavare
Publicerad: 2022-06-30
Från och med kommande säsong kan du som säsongskortsinnehavare lämna ifrån dig dina platser för enstaka matcher. I utbyte får du poäng som du kan använda för att köpa lösbiljetter.

Kommande SHL-säsong kommer det att vara mer flexibelt än någonsin att ha ett säsongskort hos Rögle. Nu kommer du som säsongskortsinnehavare att ha möjligheten att lämna ifrån dig dina platser när du inte kan vara på plats i Catena Arena. Platserna kommer då att säljas som lösbiljetter, vilket gör att färre stolar står tomma och Rögles biljettintäkter ökar.

I gengäld kommer du som säsongskortsinnehavare att få poäng för varje gång du lämnar ifrån dig din plats. För poängen du samlar på dig kan du köpa lösbiljetter till kommande matcher, exempelvis om du ibland har sällskap av någon som inte har eget säsongskort.

Poängen kan användas för att köpa plats var som helst i arenan, oavsett vilken sektion du har ditt säsongskort på. Antal poäng som behövs för att köpa biljett kan däremot variera beroende på vilken plats och vilken match det gäller. Även hur många poäng du får när du lämnar ifrån dig din plats kan variera.

Så här gör du:

1. Logga in på ditt Tickster-konto på myrbk.tickster.com som skapades när du köpte säsongskort. Använd den mailadress som du får mail till av Rögle. Kan du inte ditt lösenord kan du skapa ett nytt genom att trycka Glömt lösenord.
  2. Välj vilken match du vill lämna ifrån dig (OBS. Senast 24 timmar före nedsläpp).
  3. Klicka på Visa säsongskort för att se alla ingående biljetter. Endast de ingående matcher som har ett poängvärde kan växlas in mot poäng.
  4. Klicka på Växla in mot poäng på den aktuella matchen. I nästa sida som kommer upp ser du hur många poäng matchen är värd.
  5. Klicka på Växla in som bekräftelse.

Har du några frågor om poängsystemet? Tveka inte att höra av dig till [email protected].

KLICKA PÅ BILDEN FÖR ATT KÖPA SÄSONGSKORT

{!A}