Decimerat J20 orkade inte hela vägen
Publicerad: 2019-11-24
J20
Det. var ett decimerat J20 som ställde upp mot Örebro i helgens tredje bortamatch på lika många dagar. Ändå var Röglekillarna nära poäng men en 4-2-ledning en bit in på tredje förvandlades till sist till förlust med 6-4.

– Vi gjorde en riktigt bra arbetsinsats så länge vi orkade. Tyvärr så tog bensinen slut i tredje, säger tränare Jonas Elofsson efter matchen.
Efter två tunga uddamålsförluster i Ksrlstad reste J20 till Örebro för helgens tredje och sista match på turnén. Inför matchen släppte man iväg ett antal J18-spelare som istället anslöt till de yngre juniorernas match i Norrköping (seger 8-0). Kvar hade Jonas Elofsson fem backar och och tre kedjor.
– Det var överenskommet sen tidigare, J18 har chansen att gå vidare till allsvenskan efter jul och därför prioriterar vi deras matcher. Vi får ta den här tiden till att ladda om och förbereda oss för fortsättningsserien, säger Jonas.

Örebro tog ledningen i matchen med 2-0 men Rögle vände till 3-2-ledning efter tre raka mål av skyttekungen Gustav Arvidsson (bilden) som nu är uppe i elva mål i höstens seriespel. Martin Vitalos ökade på till 4-2 tidigt i tredje och hoppet om poäng levde i allra högsta grad.
– Vi spelade tight och spelade en energisnål hockey för att orka anfalla när chans gavs. Tyvärr drog vi på oss mycket utvisningar och det tog musten ur killarna. Hemmalaget kunde vända på matchen och vinna med 6-4 till sist.
– Vi gjorde en bra insats tycker jag. Calle Clang var grym i målet, vi var rejält tillbakapressade stora delar av matchen, säger Jonas.