Bäddat för högintressant hockeykväll i Catena Arena
Publicerad: 2019-10-01
Craig Schira gör comeback och nyförvärvet Nick Sörensen är redo för en återkomst i gamla hemmaborgen. Det är bäddat för en högintressant hockeykväll i Catena Arena på torsdag när Luleå kommer på besök. Det finns biljetter kvar och även lediga platser i Arenarestaurangen där du kan ladda upp inför matchen med god mat och dryck.

I två av våra tre hemmamatcher i Catena Arena i höst har det varit fullsatt. I lördags slog vi Leksand i en knökfull Catena Arena och gick upp i serieledning – Sveriges bästa fans skapade en häftig inramning.
På torsdag är det dags igen för hemmamatch. Mot Luleå har truppen utökats med backen Craig Schira samt nyförvärvet från Linköping, Nick Sörensen, som båda är spelsugna. Dessutom kan Daniel Zaar göra comeback.
Till matchen finns det fortfarande biljetter kvar. Har du inte redan biljett så köper du som vanligt enklast på nätet, https://rbk.ebiljett.nu eller i Kundcenter, öppet vardagar 10-14.

Du kan även inleda den här hockeykvällen i restaurangen. Det serveras serveras en trerätters buffé för 395 kronor. Har du inte biljett till matchen så ordnar vi det också i samband med att du bokar bord. Restaurangen öppnar kl 17:00 och du bokar bord genom att ringa 0431-55 89 40 eller mejlar [email protected].
Du vet att du även kan boka bord i Rix FM-baren? Då är bordet ditt även i pauserna och du beställer mat i förväg från en speciell meny. Rix FM-baren öppnar 17:30.
Du bokar bord genom att ringa 0431-55 89 40 eller mejlar till [email protected].

Ängelholms Ryttarförening är Matchens förening och finns på plats i foajén där de berättar om sin verksamhet. Även Ängelholm Helsingborgs Flygplats ställer ut och har en tävling för hockeybesökarna.
I Kids Zone finns som vanligt en hel del att göra för våra yngre besökare. Elgiganten är på plats och erbjuder möjlighet att spela tv-spel.

Tänk på att samåka till matchen eller ta bussen för miljöns skull. Du vet väl att du kan åka med Skånetrafiken till och från SHL-matcherna i Catena Arena? Ta matchbussen, linje 84. Visar du ditt Säsongskort så åker du gratis. Tidtabell finns på hemsidan.
Åker ni bil till matchen och är 4 eller fler i bilen så bjuder grönvithållbarhet på parkeringsavgiften.
Vi ses på torsdag kväll i Catena Arena!