Tredje raka segern för Rögle efter stark första period
Publicerad: 2020-10-27
Efter match
Rögle tog tredje raka trepoängaren när man besegrade Färjestad på bortais med 5-2. Segern grundlades i första perioden som ett påkopplat Rögle vann med 3-0.

Ett rejält påkopplat Rögle tog snabbt grepp om matchen i första perioden. Med fart och fyndighet rev man upp hål i hemmalagets bakre led. Nils Höglander inledde målskyttet när han efter drygt två minuter tilldelades ett straffslag sedan han blivit upphakad i ett friläge. Nils var stensäker på straffen och sköt stenhårt upp i nättaket - hans första mål för säsongen.

Taylor Matson ökade på till 2-0 efter knappt åtta minuter på ett skott från nära håll. Det skulle bli 3-0 också - backen Niklas Hansson följde med upp och satte säkert trean efter en fin passning från Brady Ferguson.

tt revnschsuget hemmalag kom tillbaka i andra och reducerade två gånger om och gjorde match av det här. Rögle hade ett fjärde mål inne (Anton Bengtsson) men det underkändes efter videobedömning.

Tredje peerioden hann knappt börja förrän Rögle utökade sin ledning. Samuel Jonsson smög upp från sin backplats och pricksköt in 4-2 i första krysset efter 29 sekunder.

Hemmalagets Per Åslund fick matchstraff med tre och en halv minut kvar och 45 sekunder senre fick en ny hemmaspelare matchstraff och Rögle spelade fem mot tre under matchens sista minuter. Simon Ryfors ökade på till 5-2 i spel 5 mot 3 vilket blev slutresultatet.

Nästa uppgift för Rögle är Luleå hemma på torsdag.