Äntligen hemmapremiär i Lindab Arena
Publicerad: 2018-09-18
På lördag är det hemmapremiär och Rögle tar emot Brynäs i Lindab Arena kl 18.00. Vi har laddat upp för en ordentlig premiärkväll tillsammans med alla supportrar!

Matchen mot Brynäs på lördag är startskottet för säsongens hemmamatcher i Lindab Arena och det ska firas med en ordentlig premiärkväll. Kl 18:00 är det nedsläpp i matchen men vi kör igång med festligheterna redan kl 16.30.

Kvällen går i nyhetens tecken och nyheterna börjar redan utanför huvudentrén. Här hittar ni Rögles egen hoppborg som är igång fram till matchstart (OBS! Med reservation för dåligt väder.) I samarbete med SP Chark bjuder vi även på nygrillade smakprover när vi har premiär för vår inhyrda pit smoker.

I Kids Zone är det full aktivitet med ansiktsmålning, ballongknytning, fiskdamm och VR. Nytt i Kids Zone är våra fullskaliga fotofigurer av spelarna där ni kan ta idolbilder och föreviga premiärkvällen!

Ni har väl knappast missat vår nya hymn "För vårt RBK" som är framtagen av Angel Island Army tillsammans med Peter Olin. Givetvis kommer denna att framföras på vår nya 360-kub, det vill ni inte gå miste om! AiA kommer dessutom att dela ut pris för Jackes Grönvita Hjärtan, som går till en person som under föregående säsong visat ett särskilt stort Rögle-hjärta och engagemang kopplat till Rögle.

Inför premiären är vi även glada att kunna presentera en nyhet från grönvithållbarhet. Från och med lördag har vi källsortering i Lindab Arena. Hjälp oss att sortera skräpet i våra nya kärl!

Vi fortsätter med fri parkering för alla som väljer att samåka till matchen minst 4 personer i en bil. Du kan också välja att ställa bilen hemma och ta bussen till matchen. Vi samarbetar med Skånetrafiken, ta linje 84 till och från Lindab Arena. Mer info hittar du här.

Biljetter till matchen köper du enklast genom att klicka här, eller i vårt Kundcenter som har öppen mån-fre 10-14, onsdagar extra öppet till kl 18.00.

Var med och skapa hockey-Sveriges bästa inramning – kom ihåg att Rögle ses bäst live.

Jacqueline Rosberg