Röglespelare uttagna i U-landslag
Publicerad: 2019-03-25
Nyhet
Laget blev utslaget ur SM-slutspelet i helgen. Men för några spelare fortsätter säsongen. Backen Sebastian Törnqvist och forwarden Hugo Eliasson är uttagna i U16-landslagets trupp till en 4-nationersturnering i Ryssland om två veckor.

Sveriges Team 16-landslag avslutar säsongen med en fyrnationersturnering i ryska Almetyevsk 12-14 april med att möta Ryssland, Finland och Tjeckien.
Förbundskapten Anders Lundberg tog på måndagen ut sin trupp till landskamperna och med i truppen återfinns två spelare från Rögle: backen Sebastian Törnqvist och anfallaren Hugo Eliasson.
För Sebastians del blir det debut i landslaget medan Hugo var med även i förra landslagsturneringen där han svarade för tre mål på lika många landskamper.