Positiva besked ger extra energi
Publicerad: 2018-10-10
Inför match
En nygammal anfallare återvänder till laget och flera spelare på skadelistan gav tummen upp efter onsdagens träning. De positiva beskeden ger extra energi i omklädningsrummet inför torsdagskvällens högintressanta hemmamatch mot Örebro.

Det var ett skadeskjutet Rögle som återvände hem från Jönköping i lördags kväll. Mer än en handfull spelare var på förhand eller blev under matchen indisponibla på grund av skador och sjukdom.
Men under veckans träningar har allt fler återvänt - och på onsdagen blev det klart att rutinerade anfallaren Daniel Widing ansluter till laget på ett korttidskontrakt.
– Det är bra att vi får tillbaka spelare i uppställningen, det skapar konkurrens. Och i Daniel Widing får vi ytterligare en injektion. Jag har spelat mot honom och vet vad vi får. Det är en hårt arbetande anfallare som kommer till jobbet varje dag, professionell och med bra attityd, säger tränare Cory Murphy efter onsdagens träning.

Backen Ben Youds och anfallarna Linus Sandin, Christian Thomas och Lucas Elvenes körde alla för fullt under dagens träning. Enda orosmolnet var att målvakten Ville Kolppanen klev av träningen med smärtor - hans medverkan är osäker.
Vad har ni jobbat med under veckan?
– Vi har fokuserat på en del saker som vi tycker är viktiga. Vi har bland annat jobbat på att försöka få in fler puckar mot motståndarmålet, få in folk framför kassen och vinna de lösa puckarna. Tittar du på de mål som görs så görs de allra flesta i situationer runt målet. Det gäller att vara där och vinna duellerna, säger Cory.
– Sen vill vi komma mer samlat upp i banan och ha puckkontroll, fortsätter han.

Rögles start är längt ifrån vad man hoppats på och väntat sig.
– Det är ingen enkel situation för oss och spelarna. Men alla kommer till hallen och jobbar hårt varje dag och gör sitt bästa för att vända på det. De vill verkligen inget annat. Vi kan bara blicka framåt och fokus nu är mot Örebro - det är ett ypperligt tillfälle för oss att bryta trenden, säger han.
Vad gäller laget så får det vänta tills matchdagen.