Segersviten tog slut i Karlstad
Publicerad: 2019-03-09
J20
Efter fyra raka segrar spräcktes J20:s segersvit i Karlstad på lördagen. Serieledande Färjestad vann med hela 6-1. För Rögle gäller det att ladda om till morgondagens match i Västerås för att ta de sista poängen som krävs för att säkra en slutspelsplats.

– Vi har haft svårt mot Färjestad hela säsongen och inte besegrat dem ännu. De åker mycket skridskor och i dag så matchade vi inte upp deras fart i alla byten, säger tränare Jonas Elofsson och fortsätter:
– I de senaste matcherna har vi släppt in lite mål tack vare ett bra försvarsspel över hela banan. Idag var vårt försvarsspel i anfallszon för tunt, vi kom inte upp för att forechecka utan de kunde komma med fart in i vår zon och det blev tufft för våra backar, säger han.

Färjestad tog ledningen tidigt, det var bara 1-0 efter första men i andra gjorde hemmalaget två raka mål till 3-0 innan Kevin Wennström reducerade till 1-3. Men Färjestad gjorde två mål till innan pausen och matchen var över.
– Vi åkte inte hela vägen och var fel i positioneringen. Tycker ändå att vi skapar mer framåt än i tidigare matcher mot dem men vi öppnade upp oss bakåt och gjorde det lite enkelt för dem. Det var inte lätt för Calle Clang i vårt mål, säger Jonas.
J20 åker nu till Västerås för näst sista matchen i serien i morgon.
– Det blir en ny tuff utmaning, lagen vi möter fightas också för att nå JSM-slutspelet.