Misstagen i första sänkte J20
Publicerad: 2019-10-13
J20
Rögle J20 har en tung helg bakom sig. Lördagskvällens förlust i Växjö följdes upp av ett nytt nederlag i Karlskrona på söndagen (4-1 till Karlskrona). I båda matcherna har Rögle hamnat i ett tidigt underläge som man inte lyckats hämta tillbaka.

– Till skillnad mot i lördags så var det bättre energi i gruppen idag. Men det är tufft att möta ett så försvarsstarkt lag som Karlskrona när de tar ledningen. Vi stångade oss blodiga mot deras försvarsmur, säger tränare Jonas Elofsson.
Karlskrona avgjorde den här matchen mitt i första perioden då man gjorde fyra mål inom loppet av fyra och en halv minut och tog en 4-0-ledning. Elias Dervall-Svensson spräckte Rögles nolla innan pausvilan men mer blev det inte.
– Deras mål är frukten av fyra individuella misstag som de utnyttjar.
J20 har varit rejält brandskattat den senaste tiden, många skador. Mot Karlskrona kom man med nio forwards och sex backar.
– Det blir tufft i längden. Problemet är att vi är lite folk på träningarna också. Men det är bara att bita ihop, det är ingen som tycker synd om oss. Det är upp till oss själva att ta tag i det, säger Jonas som vill lyfta fram backen Love Bergvall i matchen mot Karlskrona.
– Han fick genom en hel del skott på mål.