Starten fällde J20 i Örebro
Publicerad: 2018-01-28
J20
En dålig inledningsperiod blev J20:s fall i bortamötet mot Örebro på söndagen. Hemmalaget vann med 6-2 efter att ha gjort 3-0 i första perioden.

– Vi får en dålig start på matchen med tre dåliga ingripanden som dom gör mål på! Efter det var det svårt att få kontakt, säger Rögles tränare Gunnar Persson efter matchen.
J20 vann på lördagen i Stockholm över AIK och reste sen vidare till Örebro för en tidig match på söndagen.

Rögle fick som sagt en riktigt tung start på matchen där hemmalaget kunde gå till pausvila med en 3-0-ledning i ryggen. Mitt i andra kom 4-0. Simon Kjellberg (bilden) reducerade innan pausvilan för Rögle.
Matchen slutade till sist 6-2 till Örebro, Rögles andra mål gjordes av Erik Kurtz Bengtsson.
– Vi gör ingen bra match och har svårt att sätta puckarna på många av våra målchanser. Spelet framför målen blev avgörande, säger Gunnar.
Rögle spelar mot just Örebro och AIK kommande helg, på hemmais.