Full pott för J20 i helgen ger JSM-hopp
Publicerad: 2018-02-25
J20
J20 följde upp lördagens seger borta mot Timrå med att skrälla och vinna över serieledande Modo med 4-1 på söndagen. Med full pott i helgens matcher så lever hoppet om SM-slutspel i allra högsta grad.

– Det är inte fy skam att slå serieledaren på bortaplan. 72 timmar och sex poäng, ingen dålig helg, säger tränare Gunnar Persson efter matchen i Örnsköldsvik.
– Vi har varit nöjd med det enkla spelet i helgens matcher och gjort färre misstag. Och så har killarna gett allt för varandra, det har gett resultat, fortsätter Gunnar.

Mot Modo på söndagen var det fjärdekedjan med Hugo Karlsson (bilden), Casper Andersson och Felix Petersson som visade vägen.
– De gjorde tre av målen och var riktigt duktiga. Kul att se dem.
Rögle hade en 1-0-ledning efter första perioden genom mål av Hugo Karlsson.
I andra avgjorde Rögle då man gick upp till en 4-0-ledning efter mål av Erik Kurtz Bengtsson, Hugo Karlsson igen och Casper Andersson.

Målvakten Isak Ragnevad var bara en halv minut från att hålla nollan och får extra beröm precis som nämnda kedjetrio och backarna Niklas Würschl, Isac Johnsson och Jakob Bondesson.
Rögle klev upp på femte plats i tabellen, de sex främsta går till JSM-slutspel. Fyra matcher återstår.
– Vi är med i racet. Nästa helg blir viktig, då möter vi Malmö i back to back, säger Gunnar Persson.
Laget satte sig i bussen för en 14 timmars hemfärd på söndagseftermiddagen. Med sex tunga poäng i bagaget.