RögleAkademin söker instruktörer till våra U-lag
Publicerad: 2018-03-06
Jobba i Rögle
Gillar Du ishockey och brinner för att utveckla och utbilda ungdomar i den bästa sporten av alla, ishockey? Då kan vi ha ett uppdrag för dig. Vi söker nu för att anställa utbildningsansvariga instruktörer för alla våra ungdomslag i RögleAkademin.

Rögle BK har ett starkt fäste i Hockeysverige. Under det senaste decenniet har föreningen gått från en lokal förening till att omsätta över 100 miljoner kronor årligen med ca 80 anställda.
Vi är mycket stolta över vår RögleAkademi som idag omfattar cirka 300 ungdomar och 70 ledare. Målsättningen är att Rögle BK ska leda utvecklingen inom svensk ishockey och ska erbjuda en professionell och högklassig hockeyverksamhet på ungdoms- och elitnivå.

Rögle BK har efter en period av förändringar och genomlysning av verksamheten kommit fram till att vi ska ta ett ordentligt tag om ungdoms- och juniordelen för att främja och säkerhetsställa utbildningen och utvecklingen av ishockeyspelare inom föreningen.
Som första steg i detta kommer Rögle BK att anställa utbildningsansvariga instruktörer för respektive ungdomslag (U8 till U15) som skall komplettera den redan existerande föräldragruppen som finns till varje ungdomslag i dag.
Vi vill med detta skapa en likformighet där vi säkerställer att alla ungdomar i vår verksamhet får likvärdig utbildning.

Som utbildningsansvarig instruktör i Rögle BK så kommer Du att planera, ansvara, utbilda och utvärdera våra ishockeyspelare enligt Rögle BK:s gröna tråd.
Utbildningsansvariga deltar endast vid träningar och har en ständig dialog med de föräldrar som önskar engagera sig i matchcoachning, lagledarrollen, materialbiten etc.
Du kommer att ansvara för två åldersgrupper.

Som utbildningsansvarig instruktör kommer Du att ha ett stort ansvar för att respektive spelare utmanas och utbildas som potentiella framtida A-lagsspelare i Rögle BK.
Föräldragruppen är fortfarande lika viktig men friställs ansvaret för att planera och leda träningar både på isen och ”off ice” samt i stor utsträckning även de eventuella förflyttningar av spelare som behöver större utmaning.

Vi söker dig som har ett gediget hockeykunnande och brinner för utvecklingsarbete. Du är nyfiken och framåtsträvande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom hockeyn som tränare eller ledare samt har en gedigen hockey- och ledarutbildning.
Vi vill att du har ett tryggt och inspirerande ledarskap och har lätt för att fatta och genomföra beslut. Vidare besitter du en hög social förmåga och är en god lyssnare som har lätt för att samarbeta med människor i din omgivning.
Låter det intressant? Skicka i så fall in din ansökan till [email protected]. Senaste ansökningsdag är söndag 25 mars.
Undrar Du över något, kontakta Arne Nilsson: [email protected].