Fin segersvit – U16 på väg mot SM-slutspel
Publicerad: 2018-12-08
U16
Rögles U16 ångar på och har nu sju raka segrar inklusive dagens bortavinst i Hanhals (5-3). Laget är nu nära att säkra en plats i SM-slutspelet och kan samtidigt se fram emot en DM-final mot Malmö den 18 december, ett Malmö man slog med 6-1 nyligen i serien.

– Vi är inne i en bra period just nu. Killarna jobbar hårt varje dag, är ambitiösa och vill mycket. Vi hade det lite tungt en period tidigare i höstas men har nu hittat tillbaka, det är kul att se, säger tränare Linus Karlsson.
Rögle spelar i U16 Elit södra och även om det ska spelas 27 omgångar (tre möten mot alla lag) så delas biljetterna till USM ut redan efter 18 matcher.
Rögle ligger tvåa efter 16 spelade matcher och behöver i princip bara vinna en match till för att bli bland de tre bästa som får spela USM.
Laget har vunnit en rad seriematcher, senaste är 3-0 borta mot Karlskrona, hela 6-1 i derbyt mot Malmö och i dag 5-3 över Hanhals.
Samtidigt har laget kvalificerat sig till DM-final – och där kommer man att möta Malmö på bortais den 18 december.
– Vi vill gärna vinna den finalen och vi är det bättre laget på förhand. Spelar vi bara som vi kan så ska vi ta hem DM-tecknet, menar Linus.
Ett DM-guld ger också en biljett till USM.