Publikrekord i SHL - Rögle en av de som ökade mest
Publicerad: 2020-05-06
SHL
Intresset för hockey i allmänhet och SHL i synnerhet är stort. Det totala antalet besökare den gångna säsongen är det högsta i SHL:s historia trots en publikfri sista omgång - hela 2 159 989 personer såg matcherna. Rögle BK är den klubb som ökat sitt publiksnitt näst mest, med nästan 10 procent till 4 848 åskådare per match.

– Vi är oerhört glada och tacksamma för det engagemang och stöd vi hade förra säsongen. Nästan alla matcher var i princip utsålda och publiktrycket var grymt i varje match. Även om vi bara är några dagar in på försäljningen av Säsongskort till nästa säsong så märker vi att intresset för att se Rögle live i Catena Arena inte har minskat, snarare tvärtom, säger Kari Litmanen, kommersiellt ansvarig i Rögle BK.

Det är shl.se som sammanställt säsongens publiksiffror. I sammanställningen visar det sig att tio av SHL-klubbarna ökade sitt publiksnitt förra säsongen. Brynäs var procentuellt bäst med Rögle som klar tvåa.
Även vad gäller beläggningsgrad i arenan är Rögle i toppen med 96 procent (4848 av 5051). Bara Örebro är bättre med en beläggningsgrad på 97 procdent (5333 av 5500).

{!A}

Läs hela artikeln om publiksiffrorna i SHL 19/20 här.